Igår var vi hos Dr Jacek. Vi konstaterade att det var väldigt länge sedan vi träffade honom. Skönt. Han kopplas ju endast in när det är fara å färde, så när vi fick höra att vi skulle träffa honom blev vi lite oroliga…
Grejen är den att W har sådant eksem… han har haft det ett år ca och det är väldigt plågsamt för honom. Men nu förra veckan så svullnade ena foten upp, det var som om han hade en skidpjäxa på sig. Den var jättesvullen. Vi gick till vårdcentralen på uppmaning från vårdguiden. Men de hade ingen aning om vad det var. Efter några dagar gick det tillbaka. Men så i söndags svullnade två fingrar upp till dubbel storlek… Då ringde jag Huddinge.
Han är så fantastisk, professor Jacek. Han ser precis ut som en professor, lite som Einstein, med håret på ända :-). Han kom in, kände lite, lyssnade på vår berättelse och sa sedan ”det är Knölros”… haha, tänk om man kunde så mycket som honom. Knölros är ett symptom på något. Han misstänkte streptokocker men det var inte det. Då tror han att det kan vara allergi, och det kan verkligen hänga ihop när jag började läsa om det. W har haft det lite tungt på fotbollsplanen på sistone, han blir väldigt trött, vi tycker också att han har varit lite låg och han har sagt att han känner sig lite sjuk men har inte haft feber… och är det pollen eller liknande så påverkar det ju verkligen allmäntillståndet. Han har nu fått antihistamintabletter, vi hoppas att det kan hjälpa. Jacek tyckte att vi måste gå och göra pricktest så snart som möjligt. Knölarna som kliar kommer han nog få ha ett tag. Jacek sa att de kan komma i flera månader. Men såå skönt att veta varför det började svullna. Vår fantasi skenade ju iväg och vi var verkligen oroade. Men Hb och allt var bra. Jag undrar vad de misstänkte då de kopplade in det tunga artilleriet (Jacek)… De små blev oroade och både lillebror och lillasyster frågade på morgonen om W var sjuk igen.
Förutom det har majstressen dragit igång. Många picknickar är det med fyra barn :-). Vi längtar till Strandstugan och lugnet. Om några veckor ska vi åka ner en långhelg. Can’t wait.
