Vi har haft en såå rolig och härlig resa!!! Men, som jag sa på vägen hem. Om jag ska vara helt ärlig, så tycker jag planeringen före och minnena efteråt är bäst nuförtiden. Jag är ganska stressad när vi är iväg. Jag tänkte många många gånger, hur gör jag om W blir dålig? Vågar han äta det här, tänk om han blir matförgiftad. Var är närmaste sjukhus, kommer de känna till Addison, har jag Dr Evas nummer, vågar jag ringa henne i så fall? FINNS det en ambulans i Dumfries (liten håla i södra Skottland)…

W var också stressad… en kväll var han väldigt orolig, för han hade lite ont i halsen. Vi tog tempen hela tiden och allt gick ju väldigt bra. Det kan kanske tyckas fånigt, men det är så oerhört stressande. Jag vet ju att man har långt tid på sig innan han blir riktigt riktigt sjuk, men jag vet också att han blir i det närmaste medvetslös på två timmar… kanske blir vi härdade och mer coola ju längre tiden går. Det hjälper ju att han blir äldre också. Han har blivit så duktig på att känna sin kropp nu. Han kan komma hem från en träning och säga att han behöver en extra kortison och det är så himla skönt.

Nu går vi och väntar på tiden för MR. Jag ska ringa nu och efterlysa, jag har ju gjort den en gång. Har en känsla av att det kommer vara problem med sövningen… alla andra tider till årskontrollen rullar in nu. De är snälla och buntar ihop det så det blir en väldigt lång dag och så några strötider. Men det är vi såklart tacksamma för, att han slipper missa skolan mer än nödvändigt.

Ja, som jag skrivit tidigare så är vi spända. Vi vill bara ha det här positiva beskedet och försöka släppa det mer. Nu fryser mitt blod till is om W råkar säga fel, eller glömma något (han säger sällan fel, han glömmer sällan… svårt att förklara, men han är väldigt ofta väldigt skärpt). Men så fort han gör något som är helt normalt för vem som helst, men inte för honom, knyts det liksom i mig. Är det symptom? Börjar det nu? SÅKLART att det inte gör. Det kommer inte komma några symptom. Men jag vill så gärna kunna släppa rädslan. Den är så hemsk…