Med denna blogg har jag fyra syften:
1. ”Terapi” för mig själv
2. Dokumentera för framtiden, till barnen, om hur den här tiden faktiskt såg ut
3. Informera alla våra fina nära och kära vänner och familj om vad som händer, det är så himla många som verkligen bryr sig om och det värmer något helt otroligt
4. KANSKE kunna vara till
hjälp för någon annan mamma som plötsligt blir ”mamma till ett sjukt barn”
Jag vill även här reservera mig för medicinska felaktigheter. Det jag skriver här är MIN upplevelse av vad som sker och sägs. Jag har redan märkt att jag som mamma ibland inte hör eller vill förstå vad som sägs… en ren försvarsmekanism.

Jag skriver själv om vår resa på väg mot hjärttransplantation …. min 17-åring insjuknade akut för snart ett år sedan och jag instämmer i alla dina 4 punkter.
När livet blir för omvälvande så är dagboksanteckningar och bloggande verkligen en bra terapi.
Skall titta tillbaka lite i din blogg för att få mer kött på benen …. ser att du skrivit under flera år ….
Kämpa på !!!
/ Nettan (som skriver om livet och väntan på ett nytt hjärta)
http://enovantadvanskap.bloggo.nu