och värdena går uppåt och uppåt!!!!!! Det är verkligen fantastiskt att de äntligen har satt fart nu. De tre senaste tillfällena har de nu pekat uppåt, Mickes fina kurvor.
Vi är i lite olika fas, Micke och jag (och W). Micke är så glad och kan verkligen njuta av det positiva, W och jag tycker att det mesta är jobbigt. Jag tror att det är allt som kommer i fatt nu, verkligheten, den verklighet som vi har tvingats leva i under så lång tid. Psykologerna bekräftar, det är HELT normalt, inget konstigt… vi följer alla ”mallar”, ja det är väl bra… antar jag…
Det som är oerhört trögt just nu är tabletterna… En av mina fina fina systrar, Unni, har varit här en vecka. Hon tog ledigt från jobbet för att kunna komma hit och avlasta. Otroligt fint! Hon var ganska chockad över hur mycket tid, och hur svårt det är att få i honom tabletterna. Och ja, det är ett heltidsjobb bara det… ofta är klockan över 12 innan morgonmedicinerna är nere i hans lilla mage. Och så dricka 2 liter, äta ordentligt… vilket har blivit ett ganska stort problem. Han har så svårt att äta och fortsätter att gå ner i vikt. Nu börjar de prata om näringsdrycker, men jag vill klara det utan det. De säger att det är vanligt med matproblem oxå. Det kan vara så mycket, men mest troligt är nog lite depression. Inte så konstigt det heller. (synd bara att min depression inte kan sätta sig på min matlust :-))…
Vi har nu oxå fått tid för ny MR-röntgen. Den 24 april ska den göras. Då ska även CVK’n (grejjen som är inopererad i hans central-ven för att kunna ta prover och ge medicin utan att stickas varje gång) tas bort. En milstolpe!! Den här MRn kommer dock bara att visa en försämring, det är vi beredda på. Däremot blir det ett ”nollvärde” till den som ska göras i höst. W är som alltid lite nervös för sövningen, men är väldigt glad att bli av med CVK’n, när den är borta får han spela fotboll igen, nästan fullt ut!! DET är vad som räknas för honom.
Och fröken fortsätter att komma hit två gånger per vecka, W gör även de nationella proven här hemma. Fröken är helt helt fantastisk!!! TACK Britt-Mari, om du läser detta!!! Hon ordnar utelektioner och fixar och trixar så att W även kan få vara med på någon rast ibland. Och DET tycker han ju är en riktig höjdare!!!
Och nu är han på kalas!!! En vän i hans klass fyller år och de ordnade då ”utekalas” en stund innan de andra går in och fortsätter kalasandet inne. Han var väldigt glad att kunna vara med!! Och vi uppskattar det enormt mycket. Det kändes stort att planera och köpa present… åh tårarna rinner… sådant som borde vara ”normalt” för en tioåring blir helt plötsligt väldigt stort. Men som Micke säger när jag snöar in så här, vi är såå glada att han finns hos oss, att han inte har symptom och att han kommer att bli helt frisk. Vips så är det här över, eller viiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiips som jag tänker med min negativa inställning just nu.
