Här är allt rätt så bra, men W har haft några tunga dagar. Då är det jobbigt att få i sig tabletterna och han är lite extra låg. Det är kämpigt för honom!! Jag har tänkt att de här kommande tre månaderna kommer bli lite extra tradiga, då det är vardag för de flesta och det blir då extra tydligt att vår vardag inte är som andras/som vanligt.
Men igår fick han något att glädjas åt, jag fick ett långt mess från någon ”Åke” i AIK’s A-lag, han ville boka in när de skulle få träffa W! Men nu var de i Turkiet på träningsläger och sen skulle de till USA, men efter det! Jag tackade såklart jättemycket och berättade vad det här betydde för W, deras agerade och engagemang har varit helt fantastiskt!!! Jag vet att de har kontaktat Victoria bara för att höra hur allt går. Och så nu, en direktkontakt med mig, underbart.
Idag har jag varit hos psykologerna. Det var väldigt bra idag, fick några ”gåvor” att tänka på. För någon vecka sedan åkte jag ju ner i ”hålet” igen, tyckte jag var tillbaka på ruta 1, och efter tre sömnlösa nätter tog jag till strategin ”springa”, jag började springa och springa. Bokade in 1000 grejer, tjejmiddagar, träningar, lunchdater, letade nya möbler etc. Det resulterade i att jag somnade på soffan kl 21, helt utmattad. Jag ser detta som ett osunt flyktbeteende, men de fick mig att inse att även om det kanske är ett flyktbeteende, så är det helt ok. Det finns andra, betydligt mer destruktiva beteende som man kan ta till. Det är tänkvärt, jag är mer rädd att jag kommer typ falla död ner en vacker dag, har ju eg inte kraft till det här ”springandet”, för några veckor sedan kom jag ju knappt upp ur sängen… Ja, man använder ju olika strategier för att överleva, även i ickekrissituationer, det är spännande att försöka uppmärksamma dessa.
Micke har börjat jobba mer och mer, det mår han gott av, det är hans strategi konstaterade vi. Och det är viktigt nu att göra det vi tror att vi mår bra av och som kan ge oss energi. Men såklart får det inte ske på bekostnad av W, utan vi måste noga samplanera våra behov. För ja, det är och kommer att bli en dryg tid för oss oxå. Men vi har ju några små godbitar att se fram emot; Globen, fjällen och att förhoppningsvis kunna åka till Strandstugan i påsk. Lillebror pratar om Strandstugan varje dag nästan, vi längtar allihopa! Vi fick ju fly hals överhuvudet den 8e augusti och sedan dess har vi inte varit där. Rafsade bara ihop två månaders packning och drog, konstigt.
Jag pratade oxå om min oförmåga att fokusera, tidigare har jag kunnat ha tvåveckorsplanering i mitt huvud, mina, Mickes, barnens schema, det har funkat, jag har haft hyfsad koll. Nu klarar jag MAX två dagar, oftast bara den aktuella dagen. Kan vakna på morgonen och inte ha den blekaste aning om hur dagen kommer se ut, vad som är inbokat eller vad jag behöver planera/tänka på. Jag tycker det är såå frustrerande och känner mig så misslyckad och usel. De sa att det är stressen… och helt naturligt :-)…
Ja dagens gåva från psykologerna var att vara snäll mot sig själv, släppa alla krav som går och bara försöka att må så bra som det bara går. Vi är i kris och kommer vara det länge till. Det är som att gå på dagsfärsk is och ibland brakar man igenom och ibland går det riktigt bra. Det är bara att gilla läget…
