Nej, ännu inga svar avseende ev sköldkörtelproblem… Dr Peter trodde dock inte att det var det. Hm, han hade inga teorier heller, utan vi får hoppas att det går över vartefter. Det kunde inte vara något allvarligt iaf och det hade inte gått ner i lungorna. För eksemen fick vi olika salvor som ska smörjas vid olika tider… det är sådant pyssel med allt sådant. Nuförtiden känns det lite belastande och jobbigt, tänk förr, då höll vi som bäst på att kämpa med frukosttabletterna vid den här tiden :-). Man glömmer lätt…
Nu har jag precis ringt sjukhuset, då jag fick information om att en pojke som vi ska träffa på lördag har vattkoppor. W har ju haft det INNAN transplantationen, men allt är ju ställt till noll så jag vet inte vad som gäller. Minns inte. Minns att det var jättefarligt med just vattkoppor tiden efter transplantationen, men vet inte vad som gäller nu. De ska återkomma under dagen.
Ja, nu är då äntligen alla fyra barnen på skola och dagis, och jag får tillfälle att försöka jobba i kapp. Har också blivit ombedd att informera om W och Addison för Lillebrors nya klass. Det gör vi absolut, och vädjar till föräldrarna att hålla på 48 timmars regeln avseende magsjuka. Jag VET hur jobbigt det är att vara hemma den där extra dagen, men för oss handlar det ju om så mycket mer än bara maginfluensa. Jag ska försöka förmedla det.
Känner hur hela familjen är väldigt spänd fortfarande. Orkar inga motgångar över huvud taget, finns fortfarande inga reserver. Relativt små problem, som förr var en del av vardagen och inget vi hetsade upp oss över, blir lätt oöverstigliga och väldigt jobbiga. Jag känner att jag är asocial och lite låg och ledsen, vill mest vara för mig själv den tid som finns. Men försöker att vara ”snäll” mot mig själv och bara låta det vara så.
Lite konstig och oviktig uppdatering, kände bara att jag ville skriva något.
Trevlig helg!

Man får vara ledsen och bara vara… Det får vi absolut vara. Åh, vad vi saknar er här i Syltvik. Ler när jag tänker tillbaka på en så härlig sommar med Wille och David. Glada och pigga och full fart. Nu har vi höstlov att se fram emot. Var snäll mot dig själv! Kramar
Måste bara berätta om vår erfarenhet om vattenkoppor. Ludvig hade också haft vattenkoppor och när han sen började skolan, var efter att han slutat med de immunsupprimerande (eller hur det stavas Prografen) då hade vi sagt till om vattenkoppor men de dyker ju bara upp och då var det en kille i klassen som fick det. Ludvig fick ett litet sår över ögonbrynet och vi trodde han hade gått in i något men efter ett tag så blev det större o större vilket sen visade sig vara bältros som gick ner i ögat och några dygn på sjukan med hög feber o intravenös antibiotika. Inget kul alls så om jag får råda er hade jag hållit mig borta från vattenkoppor, helst om W:s immunförsvar inte är på topp.
Önskar er en lugn o skön höst och det är inte konstigt att känna som ni känner.
Kram från ALD mamma Madde