Det är fortfarande jobbigt – livet… alla är såå trötta. Men det värsta är att W är så himla himla ledsen. På dagarna går det ok, men varje kväll gråter han, är rädd och ledsen när han ska sova. Han försöker distrahera sig med TV eller ljudbok, han säger själv att han känner sig tryggare då. Åh, min fina lilla pojke. Även om han har blivit mycket bättre på att prata och sätta ord på känslor, berätta om det har hänt något etc, så skulle jag önska att han kunde prata ännu mera. Vi gör allt vi kan för att hjälpa honom igenom den här jobbiga tiden, vi försöker att vara med honom, köper dyra konstiga poäng till X-boxet, försöker skratta och fåna oss tillsammans med honom varvat med viktiga samtal, gråter med honom när han gråter… Ja, för sitt barn kan man göra vad som helst, en förälders hjärta brister när ens barn är så ledset – jag lovar! I vanliga fall är vi nog ganska ”hårda” som föräldrar, vi försöker lära barnen att bita hop och ruska av sig, att hamna i offerläge leder ingenstans, men nu är det ju något annat – inga vanliga vardagsproblem.

Igår ägnade jag precis hela dagen till att jaga läkare, apotek och annat rörande W. Det var det ena med det andra… nästa vecka är det ju dags för MR och borttagning av CVK och det kräver mycket logistik. Äntligen har vi oxå lyckats ordna med den där tabletten som ska underlätta på morgnarna (en istället för tre), men apoteket sa att det kommer att ta lååång tid, då det är så specialspecial…

Den nya chemerismen hade kommit, Anki sa direkt att en läkare måste komma in och prata med oss. Då anade vi såklart oråd… Och den hade sjunkit/försämrats, MEN Dr Johanna sa att det fortfarande var att betrakta som bra. Hon förklarade oxå att de förväntar sig att den ska förbättras ytterligare, den kom ju igång så väldigt sent, så det finns fortfarande chanser att den går upp. Därefter kommer den att stabilisera sig, men den behöver INTE komma upp till 100% (donatorceller), det är inget konstigt. Bara den håller hyfsat höga nivåer. De kommer fortsätta ta den en gång per månad tills de är säkra på att den har stabiliserat sig. Efter tre år så tar man den inte mer utan räknar med att den ligger kvar då. Dr Jacek hälsade att han var nöjd. Ingen fara på taket. No danger on the roof… Ja, vi tror väl det då. Ärligt talat är jag såå utmattad så jag orkar inte oroa mig knappt.

Min energi nu går åt till W, försöka hjälpa honom och möta honom där han är just nu. Och mer energi finns inte, den är slut, finito…

I helgen ska jag träffa två nära fina vänner för ett dygn fyllt av skratt, tårar, djupa samtal och härligt häng. Åh, det kommer att ge mig kraft!