Kom på oss själva om att ha olika drömmar baserade på samma
tema. Jag drömmer om att sälja allt här och flytta till Gotland, Micke drömmer
om en ny verksamhet alternativt ett nytt jobb. En anställning någonstans. Men
idag vid ett besök hos psykologerna, gick det upp för oss att det är ju vår
flyktinstinkt som har väckts. Vår tro att om vi bara gör en stor förändring
kommer allt att bli bra. Men det skulle inte hjälpa. Inte ett endaste dugg. Det
är som det är; Wille är mycket allvarligt sjuk, mamma är död. Ingenting kan
ändra på det. Vi måste bara acceptera faktum och försöka hitta glädjen i vår
nya verklighet.
Känns ju självklart kanske, men för mig var den här drömmen
om att flytta till Gotland så verklig. Det skulle bli så bra… Men nu inser jag
att det inte skulle förändra någonting. Förmodligen bara göra allt ännu
jobbigare.
Tung insikt. Vill så gärna fly. Från allt.
Igår var jag så ARG, kände att allt är så orättvist. Var är
Gud? Finns han? Vad har vi gjort för att straffas så?
Hör om vänners vardag, om alla glöggar, alla middagar, jul, nyår och annat
roligt, både för de vuxna och för barnen. Det låter banalt, att bli upprörd och
ledsen över sådant. Men vi längtar såå efter ett normalt liv igen. Måste neka
Lillasyster att gå på julmarknad på torsdag. Såklart att
det inte är så märkvärdigt och det kommer fler julmarknader, fler jular, fler fester, fler fjällenresor m.m, men det är så mycket,
så många saker som de och vi tvingas stå över. Så mycket som har förändrats.
Nu måste vi försöka hitta glädjen i vardagen. Glädjen av barnen. Glädjen av att
vara tillsammans igen. Det kommer vi göra, vartefter, men nu är det bara tungt.
Men vi sa till varandra, ta en dag i taget, åk bara med, känn det vi känner och upplev det vi
upplever. Tids nog kommer glädjen och kraften tillbaka. Tids nog…

Känner igen att andras vanliga liv är svårt att stå ut med, så är det bara. Håller tummarna för provsvar imorgon, för visst är det imorgon?
Omfamnar er i mitt hjärta. Men någon Gud ska du nog inte förlita dig på. Om han finns så är han ond som låter Wille och er andra genomlida detta. Vore han god, fanns inga smärtor. Däremot kan ni förlita er på vetenskapen. Det är bevisat att Willes sjukdom kan botas. Genom kunskap och inte genom trolleri. En straffande gud kan vi vara utan. Tror man på honom (?) har han ganska mycket att stå till svars för.
Bortsett från det, kommer livet så småningom att te sig som vanligt igen. Och ni kommer tillbaka igen som en ännu starkare och lyckligare familj.
Kramar i massor.
Förstår att det är många tunga dagar men det har funnits många positiva delar i dina inlägg läs dem när det blir tufft. Tänker på er! Kram