Idag fick vi det härliga beskedet att alla barns
vävnadsprover passar, bara att välja och vraka som Dr hade sagt. Vi fick dock
inte träffa henne, utan fick en hälsning via en sköterska. Men det känns ju
jättebra att inte det blev ett problem med donatorer. Vi förstår dock inte
riktigt, vi trodde att någon skulle passa bättre än någon annan, men det verkar
inte vara så.

Idag kan vi även checka av både dietist och hörseltest. Hörseltesten
gick jättebra, lätt och snabbt och utan anmärkning! Allt som checkas av är
skönt. Gjort är gjort, och allt är ett litet litet steg närmare mardrömmens slut.

Sen ringde dietisten. V ska få prova att dricka en olja, som
tros kunna hämma produktionen av de elaka fettcellerna. Den kallas för Lauritz
olja (tror det stavas då, vågar inte googla smiley). Vi har fått höra att
det var en desperat pappa till en (förmodar jag) Lauritz, som hade fått den
elaka varianten av ALD innan man hade hittat någon behandlingsform. Så han
provade att göra den här oljan… usch, blir så berörd, det låter så desperat och
hemskt!!! V ska nu dricka 50 ml – varje dag!!! Hur nu det ska gå. Blir alldeles
matt av att bara tänka på hur vi ska motivera honom till det.

Avslutningsvis för dagen vill jag bara återigen säga TACK!

…för alla fina inlägg och kommentarer, mail, blommor, hjälp och
uppmuntran som vi får!!! Vi är överväldigade! Jag hade inte i min vildaste
fantasi kunnat tro att vi hade så många fina vänner som bryr sig såå mycket!!! T
A C K för att ni finns för oss när det är så jobbigt, jag kommer minnas det så
länge jag lever!!!!!!!